1966 - 1.szám

A fáradtság lélektani vizsgálatának néhány methodikai kérdése kutatási terveink tükrében

Szerző(k): GERÉB GYÖRGY dr.
Intézmény: A Szegedi Tanárképző Főiskola Pszichológiai Tanszéke (tanszékvezető : Geréb György dr.)
Lapszám: Fül-Orr-Gégegyógyászat 12. 117-120. 1966.

ÖSSZEFOGLALÁS:

A megsokszorozódott ingerek és a gyorsabban ható impulsus-tömeg nagyobb adaptációs feladatok elé állítja mind a gyermeket, mind a felnőttet. Neurotikus panaszok halmozottan észlelhetők, ha az életmód, munkahely, munkakör mentalhygienés szempontból nem rendezett.
A centrális és peripherialis fáradtság egységét vallja a szerző, hangoztatva, hogy az analizátorok és ezen belül a hallás fáradásánnk vizsgálata jelentős. Ismerteti a fáradtság psychologiai vizsgálatával kapcsolatos néhány módszeres eljárását, hangoztatva, hogy gyári és iskolai vonatkozásban a komplex vizsgálatok keretében fülészeti, audiológiai vizsgálatok szükségesek.

 

Some methodical problems of the psychological study of fatigue in the reflection of the plans of investigation.

SUMMARY

Multiplied impulses and the more rapidly acting mass of impulses confronts both children and adults with increased adaption tasks. Followingly, neurotic symptoms develop in cases in which the way of life is not organized from the mentalhygienic aspect, too.
The unity of central and peripheral fatigue is acknowledged emphasizing that the study of analysators and inbetween the study of exhaustion of the hearing is important. Personal methods to study the psychological characteristics of fatigue are reported and it is emphasized that in the frame of complex tests in factories and schools otolo- gical and audiological examinations were also performed.
These studies appear to be useful considering production, prevention of accidents, and also mental-hygienic defence of the children.

 

A teljes tartalom elolvasásához bejelentkezés szükséges! Bejelentkezés